Historia systemów dostępu bezkluczykowego to tak naprawdę historia ewolucji. Tak jak telefon, który nosisz dzisiaj, niewiele przypomina telefony naszej młodości, dzisiejsze systemy dostępu bezkluczykowego z Gdańska ewoluowały i radykalnie się zmieniły od czasu ich pierwszego wprowadzenia. Ta ewolucja trwa nadal, a nowe funkcje, technologie i możliwości są stale dodawane. Fordowi powszechnie przypisuje się wprowadzenie pierwszego systemu otwierania pojazdu bez kluczyka w 1980 roku. Ten oryginalny system był używany tylko w czterech pojazdach, gdzie potrzebne jest kodowanie kluczy samochodowych Gdańsk.
System składał się z klawiatury numerycznej zamontowanej na zewnątrz pojazdu, która dawałaby dostęp do pojazdu bez użycia kluczyka. Klawiatura miała przewodowy kod, który miał dwie funkcje. Był to domyślny kod, jeśli pojazd z jakiegoś powodu utracił zasilanie, a także był używany do programowania osobistego kodu użytkownika w systemie. Ten sam podstawowy system jest nadal używany w wielu pojazdach Forda i Lincolna. Pierwszym pojazdem używającym pilota zdalnego sterowania w którym niezbędne jest kodowanie kluczy samochodowych Gdańsk na częstotliwości radiowej był Renault Fuego z 1982 roku, który nie był sprzedawany w USA. został zbudowany w USA i sprzedawany przez AMC. Siostrzany pojazd, AMC Encore, również używał tego systemu w 1984 roku. Wkrótce zdalne, bezkluczykowe systemy dostępu zaczęły pojawiać się w wielu innych pojazdach w Gdańsku Wrzeszczy. Dziś trudno znaleźć nowy pojazd, który nie jest przystosowany do zdalnego otwierania pojazdu bez kluczyka, w którym konieczne będzie kodowanie kluczy samochodowych Gdańsk.